سیلورلایت فارسی

مرجع تخصصی آموزش و تبادل نظر در رابطه با مایکروسافت سیلورلایت

سیلورلایت فارسی

مرجع تخصصی آموزش و تبادل نظر در رابطه با مایکروسافت سیلورلایت

به نامش و یاریش
با بالا رفتن آمار طراحان و توسعه گرانی که از تکنولوژی مایکروسافت سیلورلایت استفاده میکنند، نیاز به مرجعی تخصصی به زبان فارسی برای یادگیری، تبادل نظر، رفع اشکال، همفکری و ایده پردازی در به کارگیری از این فناوری احساس میشد. هر چند قبلا در چندین سایت و انجمن مانند برنامه نویس به این موضوع پرداخته شده و برنامه نویسان و علاقمندان سیلورلایت به سوالات و نظرات یکدیگر پاسخ میداند، اما برآن شدیم که با راه اندازی مرجع تخصصی و با به کارگیری از سیستم وبلاگ دهی کاملا بومی و ملی، دانش و تجارب متخصصان با سایر علاقمندان و دوستداران این فناوری، فراگیر شده تا قدمی هر چند کوچک در مسیر تعالی صنعت برنامه نویسی و نرم افزار کشور برداشته شود.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

1- آموزشهای مورد نظر به زبان #C و پایگاه داده MSSQLServer خواهد بود. هنوز محیط بلاگ برای ارائه کدهای مربوط به سی شارپ یا زمل، امکاناتی ارائه نشده؛ لذا از همین ابتدا پوزش میطلبم.

2- مطالب رو من گلچینی از تجارب کاری و آموزشی خودمه، منبع خاصی استفاده نمیکنم. ولی یه سری کتب مفید (البته به زبان انگلیلسی) ارائه خواهم کرد. اما در مجموع آموزش با متن و تصویر تقریبا کار کند و سختیه؛ لطفا صبور باشین و قانع.

3- همه چیز را همگان دانند و همگان از مادر نزادند؛ اگه تو بخشی از حرفهام نقصی هست یا ایرادی، طی یه پیام خصوصی بفرمایین تا مطلب رو رفع و تکمیل کنم.

4- مطالب حدالامکان به صورت پیوسته واز ابتدا خواهد بود؛ لذا دوستان آشنا به اصول اولیه، کمی الطفات کنند تا به جای مورد نظرشون هم برسیم.

5- کتاب فارسی برای سیلورلایت وجود نداره، هدف من اینکه در زمان مقتضی این آموزش به کتاب تبدیل بشه؛ لذا تمام دوستانی که میتونن به هرنحوی به تکمیل مطالب، عیب یابی، انتشار و جمع بندی و مستند سازی مطالب کمک کنند، دریغ نفرمایند که تلاششون بی ثمر نخواهد ماند.

6- این واقعیتیه که دراختیار داشتن سورس کد میتونه باعث بالا برده سرعت یاد گیری بشه، لذا در انتهای هر پست حدالامکان سورس کد ارائه خواهد شد.

7- سوالات پراکنده باعث پراکنده شدن مطالب میشه؛ لذا سوالاتتون رو به صورت پیام خصوصی با درج مشخصات ارتباطی کامل و سورس مشکلتون و شماره تماستون ارسال فرمایید.

8- ممکنه که بعضی از دوستان مطالب مفیدی ببیند که بخوان از طریق این مرجع در اختیار دیگرون بذارن؛ لذا خواهش میشه که در این صورت به صورت پیام مطلب و موضوع رو اشاره کنین. بعد از بررسی به نام خودتون، اون مطلب منتشر خواهد شد.

9- هر چند در ایران قانون کپی رایت، قانون خیلی جدی ای نیست حتی به لحاظ اخلاقی، اما خواهشمندم که با ذکر منبع مطالب، حقوق نشر و طبع مورد احترام قرار بگیرد.

10- در این وبلاگ، قصد تختعه هیچ تکنولوژی یا زبانی را نداریم. اگه مقایسه ای هم میشه، فقط برای اطلاعات بیشتره؛ لذا جبهه گیری ممنوع لطفا.

11- خیلی خیلی خیلی جدی باید از شرکت بیان و تیم بلاگ تشکر ویژه کنم واسه محیطی که کاملا بومی وساخت داخلیه! باعث افتخارمون که از سیستم وبلاگ ایرانی داریم استفاده میکنیم.

12- در انتها، عارض هستم که برای توسعه کارهای تولیدی و توسعه آموزش، از حمایتهای مالی بلاعوض یا سرمایه گذاری در پروژه ها استقبال میکنم. و اگر دوستان تمایل دارند که پروژه مشترک تعریف و انجام بشه، به صورت پیام خصوصی اعلام فرمایید.

با آرزوی موفقیت برای همه دوستان و علاقمندان و مخاطبان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۱۶
علی تقوی جو

نظرات  (۱)

۲۴ مهر ۹۱ ، ۱۶:۲۵ جواد موسوی

با عرض سلام

لطفا در صورت امکان آموزش گام به گام استفاده از ActiveReport برای گزارشگیری از بانک اطلاعات SqlServer در silverlight را بفرمایید.


با تشکر از زحمتی که تقبل می کنید

پاسخ:
سلام
مایه افتخارمه
حتما تو برنامه میذارم. موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی